10 мар. 2012 г.

Ce naiv eram.Litera "V" nici nu exista...

Ce frumos suna cuvintul "copilarie"...cu cit crestem in statura si statut,cu atit pierdem din farmec si nevinovatie.Acest cuvint in rostirea mea,imi provoaca o gaura...irecuperabila,ireversibila...adinca.Regretul ca timpul curge ma obseda,si totusi imi provoaca amintiri...da exact...ca la Creanga,strengării,pătanii,glume,năzbitii!
M-am nascut si am trait o buna parte din viata(11 ani)...la Botanica,intr-un loc uitat de Dumnezeu,evitat de civilizatie,ingropat de forte...iubit de mine!!!
Am cautat sa bag o poza,aici,in postare,insa si Google-ul "discrimineaza" acel loc(rasistul:))...ma rog,e cartierul in apropiere de Institutia care elibereaza carnete de sofer si numere de inmatriculare pentru vehiculele auto.Daca nu stiti,mai dau o precizare...blocurile locative sunt in vecinatate cu faimoasa Statie de Epurare a apei uzate si deseurilor "omenesti"...:)))
In fine...nu conteaza atit locatiunea,cit continutul...ce ma facut sa-mi exteriorizez aceste sentimente de duble sensuri?desigur...o idee ilustra,din initiativa unui vechi prieten si a fratelui,am hotarit sa vizitam asfaltul slefuit de "samocaturile" inventiei proprii...
Uimirea,dezaprobarea,nedumerirea si consternarea imi erau calitatile exprimate prin incretiturile fetei...am spus ca nu se poate ca nimic in 11 ani sa nu se fi schimbat...usa de intrare si cutia "Starnet" imi erau infamiliare acum...si gata!!!
Scările blocului unde eram "tiriit" de urechi de o doamna,pentru ca-i zgiriiasem rabla de masina,cu o pietricica neinsemnata,erau ridicate cu o usurinta.Aceeasi pereti injumatatiti de vopseaua verde...pe alocuri inscriptii de genul "Ţoi jiv" :)))
Spatiile din jurul blocului(cit de civilizat suna...de fapt erau "cămine",si sunt)...pe atunci pareau atit de mari,poarta improvizata compusa din tulpinile a doi artari,era invincibila,era blestemata...Am recunoscut blocul de beton la poalele caruia adunam toamna frunze uscate pentru a ne inmuia in ele..."salito" faceam doar cu ajutorul unui amortizor de la vreo saltea netrebnica...praful in gura si frunzele aurii pe dupa urechi nu ne impiedica sa repetam procedeul de sute de ori pe zi,eram neobositi,infomatati de viata...ochii sclipeau,fulgerau,vorbeau in cele din urma.
Doi tei obositi de povara timpului erau nemiscati...cracii astuia erau frecvent calariti de oasele fragile ale junilor de pe atunci.Citiva copaci de visini din fata casei lipseau acum...odata cu iei nu s-au taiat amintirile mele,visinile semi-verzi imi plesneau in bolfele subtiri!desigur simburii erau "tufliti" peste masinile care imi apareau dintre crengi :)))
Ce poate fi mai frumos decit o promotie marca "Coca Cola" si "Vitanta",atunci cind esti mic,naiv,neajutorat...crezi in toate aceste prostologii...Parca ieri rascoleam toate cosurile de gunoi,de prin preajma cartierului nostru sumbru...in cautarea citorva capace care ma vor face sa triumfez cu o bandana rosie sau cu o pereche de ochelari de soare :D Ce prost am mai fost,aveam toate capacele cu litere de la VITANTA,inafara de unul singur...v-ati dat seama deja...litera "V"...de unde sa fie???era o escrocherie de apa pura...si totusi entuziasmul conta mai mult ca premiul!
Am stat si in genunchi prin toate ungherele odaii,cu miinile ridicate ferm deasupra capului,cum sa nu..?de ce???foarte simplu...eram rapitorul aluminiului,metalului apreciat de casele de amanet(niste garaje,cu tot felul de fleacuri si un betiv in functie ;))...suflam totul de prin casa:furculite,capace,tinichele,sirma...tot ce sedea prost :))) Apropo banii primiti prin amanet mergeau spre Baba "Dusea" care vindea seminte de floarea soarelui si inevitabil...gumele de mestecat MORTAL COMBAT...Johnny Cage,Liu Kang,Kung Lao,Goru,Serena,Subzero,Reptile...cum poti uita asa nume???
Cum poti uita gustul fermecator,seducator al gumei de import "TURBO" ?Mi se descompunea substanta cenusie,mi se inmuiau genunchii,mi se netezea fata de placere...cu atit mai mult ca erau aduse de taica-meu,venit din renumitul oras "moldovenesc"(destinatia moldovenilor)...Moscova.
Multi din locuitorii Chisinaului nici nu banuiesc ca in spatele acestor case retardate,se intinde o cimpie nemaipomenita de "lavanda"(pardon daca nu e corect romaneste),si una de trandafiri...care sunt atasate unei fabrici producator de uleiuri mirositoare.Merita sa mai spun ca eram imbaiat pe aceste intinderi(cred ca de aici mi se trage si slabiciunea pentru parfumuri si mirosuri nobile).
Cum poate sa se numeasca o copilarie implinita,fara a avea experienta pescuitului???Cu ochii sudati de somn,cu mersul gales,cu straie vaietate si bineinteles,cu undita de confectie proprie(pana mereu imi dadea batai de cap,deoarece gistile erau mereu impotriva donatiei :))) ).Pina la urma,satisfactia de a prinde ceva osos umbrea orice imperfectiune.Riul "Bic" era destinatia acvatica unde captuseam pestii cu mina goala,uneori chiar calcindui in picioare.Trebuie sa recunosc ca eram fricos,ma prindeau fiorii la orice gilceava a apei :(
Fiind invatacel in scoala nr.6(in vecinatatea clubului "Zimbru"),eram nevoit sa merg cu autobuzul pina la destinatie.Din lipsa de bani deseori luam infatisarea "iepurasului" (ma rog...cu cine nu s-a intimplat?).In aceeasi scoala,din intentia tatalui meu,am mers la arte martiale,astfel inhibindu-mi pasiunea pentru fotbal timp de 4 ani :(
Am plecat din acea regiune in anul 2000,datorita sirguintei parintilor si aspirarii spre o viata mai buna,tot ce sunt acum...se intimpla datorita lor!!!
De aici incepe un alt capitol,in care isi face loc,viitoarea mea pasiune..FOTBALUL!!!
P.S. Indiferent de virsta care ar indica-o infatisarea,sufletul ne oglindeste spiritul copilaros.N-as dori o alta copilarie decit cea de care am avut parte...sunt implinit...pe curind

Комментариев нет:

Отправить комментарий